Mõtisklusi "porgandidaami" ja suhtekorraldaja Kadri Lainasega
Valgusvihku Vabariigi Presidendi vastuvõtul anno 2018 astub daam,
kelle kleiti märkab iga vaataja veel enne selle kandjat - hunnitul hulgal juurvilju ja lilli – porgandid,
küüslaugud, tohutusuured võililled ja mis kõik veel, mis presidendipaarile
lähenevad ja oma tervitused koos nende kandjaga üle annavad. Nii suure, julge ja
vaieldamatult erilise mustriga kleiti, millega minna aasta tähtsaimale
vastuvõtule, ei ole Maarjamaal vististi varem nähtud. Et selline värvikas tualett
välja kanda, peab olema sirget selga ja kõvastu kuraasi. Või hoopis tungivat soovi
edastada salasõnumit, mida üksnes peened PR-gurud tõlkida oskavad. Igal juhul
ei jäta kleit külmaks kedagi ning see saab võluva kandja seljas esile toodud
korduvalt ja mitmetes digi- ning paberväljaannetes. Kleidi sees on aga sõnumiagentuuri
Akkadian partner ja kommunikatsiooniekspert Kadri Lainas. Et Kadri puhul on
vaieldamatult tegemist ka gurmaaniga, kelle näoraamatu seinagi ehivad tihti
valitud restoranides tehtud fotod, laual lihvitud road ja pokaalis väärt
veinid, siis temaga mõtteid nii moe, mullide kui loomulikult ka suhtekorralduse
ja sõnumiseadmise teemadel vahetasimegi.
Kadri koos kaasa Art Lukase ja "porgandikleidiga". Foto: Facebook. |
Kadri, sinu kui tunnustatud kommunikatsioonieksperdi puhul
tuleb ilmselt su vinges kleidis otsida ka mingit sõnumit või allteksti. Või kas
tuleb?
Hanna Korsari juurde läksin tõesti jutuga, et sooviksin
kleiti, mis lähemal vaatamisel mingit vimkat või allteksti sisaldaks. Minu
esialgne mõte oli teha kangas, kuhu on kalligraafiliselt kirjutatud Lydia
Koidula “Mu isamaa, mu õnn ja rõõm” sõnad, kuid Hanna juhtis mu tähelepanu
asjaolule, et nii peent nüanssi kleidi pealt üles leida on kõrvaltvaatajatel
ilmselt võimatu. Läksime seda teed, et panna kleidile Eestiga seotud toredad
asjad: võililled, suitsupääsukesed, peedid, küüslaugud ja porgandid. Kanga
kujundanud Karl Korsari käekiri sobis selle ideega suurepäraselt!“ ütleb Kadri.
Kas suhtekorraldajate ülesandeks on kellegi tellimusel „puhuda
mulli“ või lasta ülespuhutust vajadusel vaiksel susinal õhk välja?
Kõige tugevam sõnum on alati tegu. Seega on
kommunikatsioonieksperdi esimene töö saada aru sellest, kas sisu, mida rääkida,
on ka tegelikult olemas või mitte.
Mis tuuled puhuvad tänasel suhtekorralduse maastikul? Mis on
viimaste aastatega muutunud?
Oleme jõudnud olukorda, kus isegi väga nutikatel ja tarkadel
inimestel on pea võimatu eristada eksperte lihtsalt arvajatest. Kui
aastakümneid tagasi tähendas näiteks restoranide arvustajaks saamine
pikaajalist tööd mõne toimetuse või organisatsiooni juures, enne kui lehte
arvama lubati, siis tänasel päeval võivad erinevates keskkondades absoluutselt
kõik arvamust avaldada, sõltumata sellest, millised on nende eelteadmised. Igaühe arvamus on võrdne pikaajalise eksperdi
arvamusega.
Kohati on tekkinud tunne, et inimesed vajaksid taas oskust
lugeda ridade vahelt. Tänane meedia ja sotsiaalmeedia eeldab umbes sama tugevat
kriitilise mõtlemise oskust kui nõukogude ajal.
Aga nüüd vahuveinide juurde. Milline on sinu suhe
vahuveinide ja nende minu hinnangul parimate esindajate, šampanjaga?
Minu
esmane kokkupuude šampanjadega oli veidi üle 10 aasta tagasi, kui aitasin Prikel
korraldada Saku mõisas Moët & Chandoni õhtusööki selle brändi ambassadori auks. Toona oli
minu jaoks näiteks üllatus Moët&Chandon Nectari pakkumine eelroa juurde. Ma ise olin sellesse
toonani eelarvamusega suhtunud, kuid sobiva toiduga osutus see väga mõnusaks
sissejuhatuseks edasisele Roman Zaštšerinski õhtusöögile.
Samuti pani julgemalt šampanjasid
proovima aeg, mil Prantsusmaal elasin.
Milline on vahuvein, mis sobib sinu maitse-eelistustega?
Kuiv, õige kergelt puuviljane. Häid üllatusi võib leida väga
erinvatest piirkondadest, nagu näiteks Itaaliast ja isegi Sloveeniast.
Millisel puhul lubad enesele klaasikese või kaks ning
millises seltskonnas seda jumalikku nestet eriliselt naudid?
Saan aina enam aru, et mulle meeldib alkoholi tarbida pigem
harva ja väga erilistel puhkudel ning sel juhul pigem hoolikalt valitud veine.
Üks meid kaasaga ühendav huvi on toidukultuur ja oleme viimastel aastatel käinud
erinevates Euroopa
pealinnades Michelini tärniga restorane
avastamas. Kusjuures Michelini tärn ei pruugi alati sugugi tähendada väga
kallist hinda, küll aga garanteeritud kvaliteeti. Käies aga paar õhtut
järgemööda heades restoranides tekib väga hea pilt kokkade erinevast käekirjast
ja kontseptsioonist. Aina enam hindan ma neid kohti, kus maitsete virr-varri
asemel osatakse tuua esile puhtaid ning selgeid maitseid.
Midugi on mõned kindlad road, mida ilma šampanjat ette ei
kujutaks ja üks neist on austrid.
Milline on sinu lemmikšampanja ja miks?
Kindel lemmik puudub, pigem on see valdkond, kus tahan veel
avastada. Oleme sõpradega pannud kokku sellise väikese veiniklubi, kus minu
kaasa õde, kes on sommeljee, meile veiniteadmisi õpetab. Õhtu algab alati
erinevate veinide pimetestimisega ja jätkub siis heade toitude ja teoreetilisema
osaga vabas vormis. Pimetestimine on minu jaoks hea lakmuspaber, et mõista veel
oma asjatundmatust. Soovitan vahel kõigil proovida. Kertu muidugi teeb meile ka
väikeseid vimkasid, andes näiteks maitsmiseks alkoholivaba veini, paludes ära
arvata, mis veiniga tegu.
Šampanjadele pühendatud veiniklubi toimub meil just
järgmisel nädalal. Loodan, et leian sel õhtul mõne oma lemmiku.
Milliste hobidega lisaks toidule ja veinile veel tegeled?
Olen viimasel ajal asunud ellu viima oma pikaajalist
unistust tegeleda vabal ajal stilistikaga. Katsejäneseks kasutan eelkõige
iseennast.
Kadri iseennast stiliseerides. Foto: Kadri Laiinas, erakogu. |
See foto on fotosessioonilt Vivian Ainsaluga, kus
inspiratsiooniallikana kasutasime Sofia Coppola Marie Antoinette (2006) filmi.
Kuna filmil oli päris korralik eelarve, sai selle stilist Milena Canonera teha
vägagi ajastutruud rõivad, mis üsna üks-ühele võtavad eeskuju Marie
Antoinette originaalportreedest. Kahjuks Eestis nii ajastutruid ajaloolisi
rõivaid leida pole, kuid näiteks Estonia kostüümiladu peidab endast väga
asjatundlike inimesi ja laia valikut põnevaid kostüüme, mis üheks
fotosessiooniks ajavad asja kenasti ära.
Samuti on mul sõbrannaga 50ndatest inspireeritud rõivapood
Oh My!, kus müüme new vintage
rõivaid. Üks osa meie toodetest pärineb Suurbritanniast sellistelt tootjatelt
kui Lindy Bop ja Collectif, kuid oleme tänaseks hakanud 50ndate
originaallõigete järgi ka ise Eestis kohapeal kaharaid kleite ning seelikuid
valmistama.
Võtame kõik nii mõnusad teemad kokku
ühe toreda tsitaadiga, mille Kadri pakub: „Remember, gentlemen, it’s not just France we are fighting for, it’s Champagne!“
ning soovime kõigile imelist kevadekuu jätku ja ikka parimaid elamusi
otse elust enesest!
Kommentaarid
Postita kommentaar