Kas on oodata ka kinnisvaramulle?
Osta oma kodu – esimene, teine, kuues või kaheksas – on
alati sündmus. Niivõrd oluline, et sellise tehingu tähistamiseks aga ka ostetu
sisseõnnistamiseks – nii nagu õnnistatakse juba iidsetest aegadest vette
lastavaid laevu - oleks igal juhul paslik kiigata millegi erilise poole.
Vaieldamatult sobib selliseks puhuks väärikas šampanja. Kuid mida veel enne
tehingu lõpuleviimist nutikas tähele panna ning kuidas iseend ses „mängus“ igal
hetkel suurepäraselt tunda, sellest rääkisin hea sõbra ja kinnisvaravõluri Maria
Pruuliga, kes lisaks kinnisvarale jumaldab head kunsti ja kultuuri ning
loomulikult ägedaid mulle.
Maria Pruul Foto: erakogu. |
Maria, sinu eriala ja äri on kinnisvaratehingud. Aga tean ka
seda, et suhtud kinnisvara ostmisesse-müüki ning inimeste jaoks nii oluliste
tehingute ettevalmistamisse ja korraldamisse mitte üksnes kui igapäevatöösse,
vaid võtad alati ette teatava ekstrapingutuse, mis kõigile protsessis
osalejatele lisandväärtust loob. Olgu see Eestis veel harva kasutatav
meeleolukas video ja toredad tekstid, mis müügiobjekti tutvustavad või eranditult
imelise ilmaga tehtud fotod, kliendi käe hoidmine „kella
vaatamata“.
Just sõna „eriline“ iseloomustab minu hinnangul kõige paremini nii su kundesid
kui objekte, mida vahendad. Kuidas see nii on läinud?
Meenutan
suure tänutundega esimest klienti, privaatpanganduse kaudu tulnud
välisinvestorit, kes soovis müüa esimese mereliini krunti kui turg kukkuma
hakkas. Mingi hetk hiljem aitasin sama panga juristidel halvaks läinud laenude
tagatisi realiseerida. See oli hea näide, et vahendusteenuse pakkuja valimisel
taandub otsus mitte büroo nimele vaid inimestele. Tol hetkel polnud mingit
ekstrapingutust, oli vaid maksimaalselt hea müügitulemus kukkuva turu
situatsioonis ja see töötas. Sellised stardid on suurepärane algus ja muidugi
ei saa kõike heaks juhuseks nimetada, just soovitustel on siin suur roll. Täna
on aga vaja eristuda ja kui profipildid
esitlevad objekti hästi, aga sa ei eristu, siis otsereportaažid
objektidelt koos vahetu dialoogi või looga köidavad tähelepanu ja info levib.
Millised on ägedaimad objektid ja
mõnusaimad kliendid, kust need sinuni jõuavad?
Mõnusaimad kliendid on avatud ja
positiivsed inimesed, koostöö kellega kulgeb konstruktiivselt ja samal
lainesagedusel ning kes usaldavad ja väärtustavad sind professionaalina. Ägedaimad
on kahtlemata unikaalsed,
kas siis arhitektuuri või ajaloolise väärtuse poolest silmapaistvad objektid, olgu see eesti
arhitekti projekteeritud juugendstiilis kortermaja Kadriorus või püüdlikult renoveeritud eestiaegne villa Meremõisa
külas. See
on justkui sümboolne kingitus Eesti Vabariigi sünnipäevaks, kui sellise objekti müük õnnestub nii müüja kui ostja
vaatevinklist. Muidugi on kultuurimälestistega
tegelemine puhas nauding, küll aga ka raske väljakutse, sest nagu mõisategagi on
kapitaalremonti vajavatel ajakapslitel rohkem „turiste“ ja vähem ostjaid ning seda
nii kultuurimälestiste renoveerimisega kaasnevate piirangute hulga kui
kalliduse tõttu. Siiski lähtume eeskätt kunde portfellist ja vajadustest. Erilisi
objekte on tegelikult palju, minu kui maakleri kutsumus on vaadelda igat
objekti ka hea turundajana
ja leida need nurgad, mis väärivad ja vajavad välja toomist. Just selles, kuidas sa asja näed ja ka
esitled, on võti.
Mis tuuled puhuvad kinnisvaramaastikul?
Kas meil on oodata ka seal mingeid „mulle“?
Ennustamine ei ole minu ampluaa, aga näen
kuidas suurarendaja, kel on analüütikud, alustab eelmüükidega 2020 aastal valmivasse
majja, kus võlaõiguslikud lepingud vormistatakse alles kahe aasta pärast. Ostja
pankki tuleb tehingusse alles 2 aasta pärast. Ehk siis arendaja peab uskuma, et
ostja on laenukõlbulik ka 2 aasta pärast, tema töökoht on alles ja palk on sama
või parem tänasest. Igal juhul on praegune aeg müüjatele väga hea, seega
soovitan vaadata üle mõte „ma tegelen sellega homme.
Kas nii oluline tehing nagu kinnisvaratehing vääriks
ka kuidagi moodi eriliselt tähistamist?
Absoluutselt! See on väga suurt elevust tekitav ja selline paraadne
sündmus. Valdavalt valitseb õnnelik meeleolu, seda ka müüjate poolel, sest inimene on
õnnelik kahel korral: nii ostes kui ka müües. Šampanja on kindlasti väga hea
kingitus asjaosalistele! Ja ilmselgelt ei juhtuks šampanjaga nii, nagu ühel
objektil nägin: vahetus juba teine omanik, kui leidsime kapinurgast veel
esimesele omanikule kingitud, kuid tolleks hetkeks ikka lahtipakkimata raamitud
tahvli kirjaga „ Palju õnne uue kodu puhul!“ Oli ilmselt mõeldud kingina seinale, aga
tegelikkuses rändas kapinurka, sest maitsed erinesid. Šampanjaga pole see
võimalik!
Milline on sinu enese suhe vahuveinide ja nende kuninganna šampanjaga?
Olen uustulnukas šampanjahuviliste ringis seega olen alles
avastamas seda ilusat maailma. Eriliselt naudin mulle heas naisteseltskonnas.
Aga šampanja on hea kaaslane „seedimaks“ ka külastatud näitust või nähtut
teatritükki. Imeline, kui see sünnib mu armastatud Prantsusmaal, aga sama tore
ka siinsamas kodus. Mulle väga sobib idee, et ka šampanja on kunst. Ilus kunst.
Ja sellest motost kavatsengi lähtuda.
Selliste toredate mõtetega võtamegi teema Mariaga kokku. Ning
tõstame klaasid toreda Frederic Malatrez’i šampanja klassikalise kolme marja seguga. Mõnus
iseseisvalt nautimiseks ja ka toidu kõrvale, hindame koos ning soovime edukaid kinnisvaratehinguid, kui need on plaanis ning
vaid parimat teenindust ja emotsioone koos toredate šampanjamullidega!
Kommentaarid
Postita kommentaar