Kas on oodata ka kinnisvaramulle?


Osta oma kodu – esimene, teine, kuues või kaheksas – on alati sündmus. Niivõrd oluline, et sellise tehingu tähistamiseks aga ka ostetu sisseõnnistamiseks – nii nagu õnnistatakse juba iidsetest aegadest vette lastavaid laevu - oleks igal juhul paslik kiigata millegi erilise poole. Vaieldamatult sobib selliseks puhuks väärikas šampanja. Kuid mida veel enne tehingu lõpuleviimist nutikas tähele panna ning kuidas iseend ses „mängus“ igal hetkel suurepäraselt tunda, sellest rääkisin hea sõbra ja kinnisvaravõluri Maria Pruuliga, kes lisaks kinnisvarale jumaldab head kunsti ja kultuuri ning loomulikult ägedaid mulle.  

Maria Pruul Foto: erakogu.

Maria, sinu eriala ja äri on kinnisvaratehingud. Aga tean ka seda, et suhtud kinnisvara ostmisesse-müüki ning inimeste jaoks nii oluliste tehingute ettevalmistamisse ja korraldamisse mitte üksnes kui igapäevatöösse, vaid võtad alati ette teatava ekstrapingutuse, mis kõigile protsessis osalejatele lisandväärtust loob. Olgu see Eestis veel harva kasutatav meeleolukas video ja toredad tekstid, mis müügiobjekti tutvustavad või eranditult imelise ilmaga tehtud fotod, kliendi käe hoidmine „kella vaatamata“. Just sõna „eriline“ iseloomustab minu hinnangul kõige paremini nii su kundesid kui objekte, mida vahendad. Kuidas see nii on läinud?

Meenutan suure tänutundega esimest klienti, privaatpanganduse kaudu tulnud välisinvestorit, kes soovis müüa esimese mereliini krunti kui turg kukkuma hakkas. Mingi hetk hiljem aitasin sama panga juristidel halvaks läinud laenude tagatisi realiseerida. See oli hea näide, et vahendusteenuse pakkuja valimisel taandub otsus mitte büroo nimele vaid inimestele. Tol hetkel polnud mingit ekstrapingutust, oli vaid maksimaalselt hea müügitulemus kukkuva turu situatsioonis ja see töötas. Sellised stardid on suurepärane algus ja muidugi ei saa kõike heaks juhuseks nimetada, just soovitustel on siin suur roll. Täna on aga vaja eristuda ja kui profipildid esitlevad objekti hästi, aga sa ei eristu, siis otsereportaažid objektidelt koos vahetu dialoogi või looga köidavad tähelepanu ja info levib.

Millised on ägedaimad objektid ja mõnusaimad kliendid, kust need sinuni jõuavad?

Mõnusaimad kliendid on avatud ja positiivsed inimesed, koostöö kellega kulgeb konstruktiivselt ja samal lainesagedusel ning kes usaldavad ja väärtustavad sind professionaalina. Ägedaimad on kahtlemata unikaalsed, kas siis arhitektuuri või ajaloolise väärtuse poolest silmapaistvad objektid, olgu see eesti arhitekti projekteeritud juugendstiilis kortermaja Kadriorus või püüdlikult renoveeritud eestiaegne villa Meremõisa külas. See on justkui sümboolne kingitus Eesti Vabariigi sünnipäevaks, kui sellise objekti müük õnnestub nii müüja kui ostja vaatevinklist. Muidugi on kultuurimälestistega tegelemine puhas nauding, küll aga ka raske väljakutse, sest nagu mõisategagi on kapitaalremonti vajavatel ajakapslitel rohkem „turiste“ ja vähem ostjaid ning seda nii kultuurimälestiste renoveerimisega kaasnevate piirangute hulga kui kalliduse tõttu. Siiski lähtume eeskätt kunde portfellist ja vajadustest. Erilisi objekte on tegelikult palju, minu kui maakleri kutsumus on vaadelda igat objekti ka hea turundajana ja leida need nurgad, mis väärivad ja vajavad välja toomist. Just selles, kuidas sa asja näed ja ka esitled, on võti.   

Mis tuuled puhuvad kinnisvaramaastikul? Kas meil on oodata ka seal mingeid „mulle“?

Ennustamine ei ole minu ampluaa, aga näen kuidas suurarendaja, kel on analüütikud, alustab eelmüükidega 2020 aastal valmivasse majja, kus võlaõiguslikud lepingud vormistatakse alles kahe aasta pärast. Ostja pankki tuleb tehingusse alles 2 aasta pärast. Ehk siis arendaja peab uskuma, et ostja on laenukõlbulik ka 2 aasta pärast, tema töökoht on alles ja palk on sama või parem tänasest. Igal juhul on praegune aeg müüjatele väga hea, seega soovitan vaadata üle mõte „ma tegelen sellega homme.

Kas nii oluline tehing nagu kinnisvaratehing vääriks ka kuidagi moodi eriliselt tähistamist?

Absoluutselt! See on väga suurt elevust tekitav ja selline paraadne sündmus. Valdavalt valitseb õnnelik meeleolu, seda ka müüjate poolel, sest inimene on õnnelik kahel korral: nii ostes kui ka müües. Šampanja on kindlasti väga hea kingitus asjaosalistele! Ja ilmselgelt ei juhtuks šampanjaga nii, nagu ühel objektil nägin: vahetus juba teine omanik, kui leidsime kapinurgast veel esimesele omanikule kingitud, kuid tolleks hetkeks ikka lahtipakkimata raamitud tahvli kirjaga „ Palju õnne uue kodu puhul!“ Oli ilmselt mõeldud kingina seinale, aga tegelikkuses rändas kapinurka, sest maitsed erinesid. Šampanjaga pole see võimalik

Milline on sinu enese suhe vahuveinide ja nende kuninganna šampanjaga?

Olen uustulnukas šampanjahuviliste ringis seega olen alles avastamas seda ilusat maailma. Eriliselt naudin mulle heas naisteseltskonnas. Aga šampanja on hea kaaslane „seedimaks“ ka külastatud näitust või nähtut teatritükki. Imeline, kui see sünnib mu armastatud Prantsusmaal, aga sama tore ka siinsamas kodus. Mulle väga sobib idee, et ka šampanja on kunst. Ilus kunst. Ja sellest motost kavatsengi lähtuda.

Selliste toredate mõtetega võtamegi teema Mariaga kokku. Ning tõstame klaasid toreda Frederic Malatrez’i šampanja klassikalise kolme marja seguga. Mõnus iseseisvalt nautimiseks ja ka toidu kõrvale, hindame koos ning soovime edukaid kinnisvaratehinguid, kui need on plaanis ning vaid parimat teenindust ja emotsioone koos toredate šampanjamullidega!

Kommentaarid

Populaarsed postitused