champagne carbon rose. sellest see kõik algas

Inspireerituna Mulligalerii tooteportfellis esindatud Champagne CARBON'i ideest lasta oma suurepärane roosa šampanja turule rüütatuna fuksiaroosasse süsinkkiust ümbrisesse, et juhtida tähelepanu rinnavähi ennetustöö vajalikkusele ning selle ravi toetamisele, võtsime meie, kolm ettevõtlikku Eesti naist - Pohjanheimo Couture, bykariné ja Mulligalerii asutajad Ülle Suurhans-Pohjanheimo, Karin Eensaar ja mina ise me kõigi kolme hea sõbra Lea Endriksoni kaasabil päev enne sõbrapäeva korraldada heategevusürituse toetamaks rinnavähi ravi ja ennetustööd ka Eestis. Roosa rinda! Teeme head, sai me toreda mõttetöö viljana esmakordselt 13. veebruaril 2020 hotellis Telegraaf toimuva ürituse motoks.

Kui uurida, milline kuri haigus on rinnavähk, tuleb välja, et elu jooksul haigestub rinnavähki iga 8. naine USA-s, iga 12. naine Inglismaal ja iga 25. naine Eestis. Igal aastal diagnoositakse pahaloomuline rinnakasvaja Eestis siiski ligikaudu 600-l naisel ja neist üle 30% on avastamise hetkel kaugelearenenud staadiumis. Meil kõigil neljal, tuli välja, on oma lugu, mis lähema või kaugema kaarega teemat puudutab. Need lood on paraku enamuses kurva tooniga. Aga on ka õnneks erandeid! Ja neid hästi lõppenud ja ka innustavaid lugusid soovime me südamest kuulda rohkem.

Rinnavähki haigestumine, nagu osundavad erialainimesed, kasvab koos rahvastiku vananemisega. Peaaegu 80% kõikidest diagnoosidest pannake üle 50. aastastele naistele. Lisaks vanusele on riskiteguriks ka perekondlik rinnavähi esinemine ehk pärilik rinnavähk. Aga ka toitumisega seotud tegurid ja keskkonnamõjud. Rinnavähki võib, muide, esineda ka meestel. Seda küll harva ja umbes 1%-l kõikidest avastatud rinnavähi juhtudest.

Aga, rinnavähk pole ainult tänapäevase ühiskonna haigus, esmaselt on seda mainitud juba iidses Egiptuses 1600 aastat e Kr. Tõsi, üldiselt on haiguse esinemist seotud siiski lääneliku elustiiliga. Kõige rohkem esineb rinnavähki Põhja-Ameerikas (113 juhtu 100 000 naise kohta aastas) ja Lääne-Euroopas (99 juhtu 100 000 naise kohta aastas). Harva diagnoositakse rinnavähki Lääne-Aafrikas (7 juhtu 100 000 naise kohta aastas). Samuti avastatakse vähe rinnavähki Jaapanis ja teistes Kaug-Ida riikides. Näiteks jaapanlannadel esineb rinnavähki 5 korda vähem kui USA-s, kuid kui Jaapanist emigreeruda Põhja-Ameerikasse, kaob vahe 1-2 generatsiooniga. See kinnitab keskkonnafaktorite mõju haiguse kujunemisel.

Arvatakse, et selle sajandi jooksul kaotab vähk siiski lõpuks lõplikult ravimatu haiguse staatuse. Sarnane protsess on toimunud juba varem paljude teiste haigustega. Näiteks kopsupõletik ja gripp muutusid üliohtlikest haigustest ravitavateks möödunud sajandi keskpaigaks. Ometi on rinnavähk täna haigus, millega tuleb tõsiselt tegeleda ning tuleb otse loomulikult aidata neid, kes sellesse kurja tõppe haigestunud on.

Mida on teinud aga Champagne CARBON, millest kohe selle loo esimeses lauses juttu oli, seoses rinnavähi teemadega ning kuidas eelseisvat heategevusüritust inspireerinud, avan kohe ka laiemale publikule pisut lähemalt. 

Nagu öeldud, lasi Carbon turule (esmakordselt 2019 ja üksnes suurtes pudelites, alates 2020 ka tavapudelites ja ka oma eksportturgudele) oma roosa šampanja - Champagne CARBON ROSÉ - väga erilises "rüüs". Fuksiaroosa süsinikkiust käsitsi valmistatud kate iga Carbon Rosé pudeli ümber tõmbab vaieldamatult tähelepanu (vt fotol Carbon Rosé Podium Edition). Seda nii poodiumitel (Carbon on F1 ametlik toetaja) kui ka erinevatel üritustel (Carbon on ka näiteks autofirma Bugatti esindusšampanja ning paljude elustiili- ja promotsiooniürituste oodatud kaaslane). Et Carboni'i stiiliks on ka suured pudelid - magnumid ja Jeroboamid -, siis seda enam! 

Carbon Rosé Podium Edition. Foto: Champagne CARBON

Just esimesed suured roosad Carbon Rosé pudelid poodiumitel, mis väga hästi ka F1 publiku poolt vastu võeti, panid Champillon'is tegutsevat šampanjamaja sõlmima koostöökokkulepet FRM (Medical Research) Foundation'iga (vt ka https://www.frm.org/). Koostöö käigus annetatakse igalt roosalt Jeroboam'i pudelilt teatud summa rinnavähi ennetustööks. Käesoleval aastal (2020) on koostööd plaanitud jätkata ning see sai inspiratsiooniks meile ka Eestis. Et roosa teema oli juba õhus, otsapidi ka roosad rüüd, oli põnev mängida veidi mõttemänge ning liita roosa teemaga Eesti parimad disainerid. Seda nii rõivaste kui ka ehete ja aksessuaaride osas. Sobivad šampanjaga imehästi! Esialgu alustame vaikselt, edaspidi kindlasti juba ka julgemini ning enamgi partnereid kaasates. Mõtted juba liiguvad.

Kui rääkida pisut veel Carbon Rosé'st, tuleb nimetada, et tegemist on kolme klassikalise šampanjaviinamarja seguga vahekorras 56% Chardonnay, 23% Pinor Noir ja 21% Meunier marju, mis annavad üldmuljelt värskele ja kergele šampanjale omapärased marjased noodid, mõjumata siiski liiga raskena. Aroom avaneb, nii nagu Carbon šampanjadele üldiselt omane, kiht-kihilt. Ning et tegemist on vähemalt 5 aastat settel olnud joogiga, on selline aroomi, aga ka maitsete avanemine igati loomulik. Aroomis tulevad esile küpsed maasikad, vaarikad ja kirsid. Värskes, samas mahlakas maitses korduvad aroomis avaldunud marjad ning esile tõuseb šampanja väga hea tasakaal. Järelmaitse on kaunis ja püsiv. Dosaaž 7 grammi liitri kohta ehk Brut. Rõhutama peab kindlasti šampanja väga ilusat värvi, mis on justkui omaette kunstitöö, tõeline houte couture. Nii et ilus nii seest kui ka väljast!

Heategevusüritusel on prestiižne ja ihaldatud Carbon Rosé väljas kahes versioonis - nii juba kõneks olnud roosas rüüs kui ka tavapärases (no kui sellist rüüd saab ülepeakaela tavapäraseks nimetada) tumehallis süsinikkiust "kleidis". Viimasele on üritusel ja üksnes seal ka erihind, et heategevuslikku müüki edendada, misläbi ka sihipärase annetuse summat suurendada.

Lisaks Carbon roseedele on Mulligalerii pakkumistes heategevusüritusel esindatud Eestis juba väga tuntud ja armastatud Champagne Drappier ning Maison Bruno Paillard roosad šampanjad. Samuti toredad roosad jaheanumad, aga ka klaasid, et oma hoolikalt valitud roosat šampanjat just õigest pokaalist mekkida. Ent on ka üks eriti põnev üllatus, mille lanseerimine just 13. veebruaril aset leiab. 

Millised toredad tooted 13. veebruaril hotellis Telegraaf veel kõiki häid külalisi, kel sooviks teha ka head, ootavad, seda saab tulla piiluma juba õige pea. Uksed avatakse 13. veebruaril kl 17:00, õhtu ametliku osa algus 18:00, millele järgneb ka väike vestlusring rinnavähi teemadel vähiravifondi tegevjuhiga. Õhtu kõigist müügituludest vähemalt 20% annetatakse vähiravifondile Kingitud Elu sihtotstarbelise annetusena rinnavähi raviks ja ennetustööks.

Roosa rinda ja teeme head!

Kasutatud allikad: Rinnavähk. Arvutivõrgus: www.rinnavahk.ee/rinnavahk(11.02.2020).

Kommentaarid

Populaarsed postitused